مردم باید بدانند که وقتی 93 درصد آب شیرین کشور در کشاورزی مصرف می شود و یک چهارم آب شرب هم در سیستم توزیع به فنا می رود صرفه جویی آن ها هیچ تأثیری در رفع بحران نمی گذارد.
کد خبر: ۶۴۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸ 25 August 2018

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به طرح افزایش تعرفه برای مشترکان پر مصرف آب گفت:قطعا این افزایش تعرفه آب برای اینکه جامعه‌ای که پرمصرف است را به لحاظ صرفه‌جویی در مصرف آب شرب کنترل و مصرف آب را کاهش دهد مفید خواهد بود و درست است که مصرف آب شرب در کشور عدد پایینی است و مصرف آب در بخش کشاورزی 90 تا 92 درصد است، اما ارزش تأمین آب شرب بالا است.

به گزارش تابناک فارس:باید خدمت جناب مدیر عرض شود که اگر ارزش تأمین آب شرب بالا بود یک چهارم آن را در سیستم توزیع و توسط خود شرکت آب و فاضلاب هدر نمی رفت.

مضاف بر آن در حوزه بحران آب هزینه مالی کوچکترین جایگاهی ندارد.اصلا مهم نیست که تأمین و تصفیه آب شرب چقدر هزینه می برد(نهایتا به اندازه اختلاس های پیدا و پنهان کشور شود) مهم اینست که دیگر آبی نیست.

مردم باید بدانند که وقتی 93 درصد آب شیرین کشور در کشاورزی مصرف می شود و یک چهارم آب شرب هم در سیستم توزیع به فنا می رود صرفه جویی آن ها هیچ تأثیری در رفع بحران نمی گذارد.

بهتر است به مسئولان بگوییم به جای اینکه مدام به مردم بگویند صرفه جویی کنید و همواره پی پاک کردن صورت مسأله باشند بروند و کمی مدیریتشان را درست کنند.


حاج رسولی در خصوص اصلاح مصرف آب در بخش کشاورزی گفت: به هر حال کمیته سازگاری با کم آبی در ابتدای راه است و کاری که سالها روی زمین مانده بود را نمی توان در طول یک شب مرتفع کرد و بر روی میز مذاکره قرار داد.


حاج رسولی ها اضافه کرد:اصلاح الگوی کشت جزو رئوس و محورهای اصلی کارگروه سازگاری با کم‌آبی است که تقریباً تاکنون نتوانسته‌ایم آن را عملیاتی کنیم اما در این خصوص جلسات کمیته‌های تخصصی از الگوی کشت در کشور تا بحث کشت برنج که به صورت خاص روی آن در حال مطالعه هستیم برگزار شده است.

وی تاکید کرد:در ابتدا نمی توان ممنوعیت کشت را در برنامه قرار داد اما در وهله نخست برای آن محدودیت و سپس سیاست‌های تشویقی و تنبیهی و درنهایت به ممنوعیت باید برسیم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
آفرین بر نویسنده .این موضوع که بیشتر هدر رفت اب مربوط به کشاورزی و سیستم توزیع است را تا همین اواخر منکر می شدند و گنا را بر گردن مردم بی گناه می انداختند
بیشتر مسوولان برای توجیح ناکارمدی خود آدرس غلط به مردم می دهند
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۷
باسلام .عمو مدیریت اینها یعنی گران کردن .ودیگرهیچ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار